5 mei-Bevrijdingsdag

Bevrijdingsdag 5 mei 2018

Deze dag kent een uitgebreid programma met medewerking van de gemeente Noordoostpolder.

11:00 uur        Binnenkomst Bevrijdingsvuur op de Kleine Deel. Leden van AV-NOP brengen het bevrijdingsvuur binnen uit Wageningen.

Aansluitend toespraak van de burgemeester en ontsteken van de vlam in het nationaal LOGO 4 en 5 mei.

11:15 uur                    Parade/optocht  Vanaf de Kleine Deel start een parade/optocht van voertuigen van Keep Them Rolling. Dit betreft militaire voertuigen uit de periode van de Tweede Wereldoorlog. Ook oude tractoren en machinerieën van de “Oude Trekker en Motoren Vereniging” maken hiervan deel uit.

De route is: De Deel, Onder de Toren, Koningin Julianastraat, Noordzijde, Kettingstraat, Lange Nering, Oostzijde, Lange Dreef, Beursstraat, De Deel.

Deze route wordt twee maal gereden.
Er  zullen als figuranten optreden die net als bij de bevrijding in 1945 repen chocolade uitdelen..

We proberen bij de start van de parade jachtvliegtuigen, o.a. een Stinson, uit de Tweede Wereldoorlog te laten overvliegen.

Ca. 13:15        Static show van de voertuigen die aan de parade/optocht hebben deelgenomen. Ze worden opgesteld op de Kleine Deel en Beursstraat. Het publiek kan letterlijk snuffelen aan de voertuigen.

de rest van het programma is nog niet bekend.

Aanmelden KTR
klik hier: /formulier/keep-them-rolling/